П`ятниця, 23.06.2017, 15:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Малинівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Календар подвй
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наш опрос
Мій улюблений шкільний предмет:
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психологічна служба

ПОРАДИ ЩОДО СПІЛКУВАННЯ І ВИХОВАННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ДИТИНИ

1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин – проблема емоційного і психічного стану. В такому стані треба звертатись до дитячого психотерапевта.
2. Якщо дитина гіперактивна – потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.
3. Якщо дитина запальна чи войовнича – переконайтесь чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої треба бути уважним, роз’яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки із іншими людьми.
4. Якщо дитина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.
5. Із кінозалу (домашнього) виключити перегляд фільмів і телепередач із сценами насилля, жорстокості.
6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.
7. Роз’єднати хулігана і жертву. Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.
8. Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.
9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.

10. Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила – це допоможе запобігти агресивності.

 

Особливості формування особистості дитини-дошкільника

Матеріал для виступу перед вчителями

 

      Дошкільний вік характеризується виникненням нової соціальної ситуації розвитку. У дитини вже з'являється коло елементарних обов'язків. Змінюються взаємини з дорослими, набуваючи нових форм: спільні дії поступово змінюються самостійним виконанням дитиною вказівок дорослого.

 

З'являється можливість систематичного навчання згідно з певною програмою, хоча останню можна реалізувати лише в тій мірі, в якій вона стає власною програмою дитини.

 

 

Окрім того, в цьому віці дитина вже вступає в певні стосунки з однолітками, що також визначає ситуацію її розвитку.

 

Внутрішня позиція дошкільника стосовно інших людей характеризується передусім усвідомленням власного "Я" та своїх вчинків, величезним інтересом до світу дорослих, їхньої діяльності та взаємин.

 

Особливості соціальної ситуації розвитку дітей-дошкільнят виражаються в характерних для них видах діяльності, передусім у сюжетно-рольовій грі, яка створює сприятливі умови для доступного засвоєння зовнішнього світу [3;28].

 

Дошкільник набуває власного досвіду і засвоює доступний йому досвід інших, спілкуючись із дорослими, граючи в рольові ігри, виконуючи трудові доручення тощо, тобто він постійно вчиться. Окрім того, в цьому віці розпочинається освоєння форм навчальної діяльності.

 

Навчальна діяльність - це спілкування з дорослими, які не тільки активізують, спрямовують, стимулюють дії, а й керують процесом їх формування. Діти засвоюють знання, вміння й навички, оскільки вивчають необхідні для цього дії та операції, оволодівають способами їх виконання. Серед таких дій назвемо передусім цілеспрямоване сприймання об'єктів, виділення їх характерних ознак, групування предметів, складання оповідань, перелічування предметів, малювання, читання, слухання музики тощо.

 

Сенсорний розвиток дошкільника включає дві взаємозв'язані сторони - засвоєння уявлень про різноманітні властивості предметів та явищ і оволодіння новими діями, які дають змогу повніше та більш диференційовано сприймати світ.

 

Ще в ранньому віці у дитини накопичилося певне коло уявлень про ті чи інші властивості предметів, і деякі з таких уявлень виконували роль зразків, з якими порівнювалися нові предмети у процесі їх сприймання. Водночас же починається перехід від предметних зразків, які базуються на узагальненні індивідуального досвіду дитини, до використання загальноприйнятих сенсорних еталонів, тобто вироблених людством уявлень про основні різновиди властивостей і відношень (кольору, форми, розмірів предметів, їх розташування у просторі, висоти звуків, тривалості проміжків часу тощо)[3; 56].

 

Поступове ознайомлення дітей з різними видами сенсорних еталонів та їх систематизація - одне з найважливіших завдань сенсорного виховання в дошкільному віці. Його основою має бути організація дорослими дій дітей з обстеження та запам'ятовування основних різновидів кожної властивості, що здійснюється передусім у процесі їх навчання малюванню, конструюванню, ліпленню та ін.

 

Паралельно дитина засвоює слова, що означають основні різновиди властивостей предметів. Слово-назва закріплює сенсорний еталон, дає змогу точніше й усвідомленіше його застосовувати. Але це можливо за умови, що слова-назви вводяться на основі власних дій дитини з обстеження та використання відповідних еталонів.

 

У дошкільному віці відбувається зниження порогів чутливості (зорової, слухової та ін.). Зростає гострота зору, спроможність розрізняти відтінки кольорів, розвивається звуковисотний та фонематичний слух, відчуття дотику тощо. Усі ці зміни є наслідком того, що дитина оволодіває новими способами сприймання, які мають забезпечити обстеження предметів та явищ дійсності, їх різноманітних властивостей та взаємозв'язків.

 

 

 

 Корисна література

 

1.  Артемова Л. В. Окружающий мир в дидактических играх дошкольников. - М., 1992.

 

2. Бондаренко А. К. Дидактические игры в детском саду. - М., 1991.

 

3. Брєжнєва О.Г. Формування пізнавальної активності старших дошкільників у процесі навчання елементам математики. Автореферат дис...канд. пед. наук. - К., 1997. - 18 с.

 

 

4.   Воспитание детей в игре / Сост. А. К. Бондаренко, А. И. Матусик. - М., 1983.

 

5.   Гайдаржийська Л.П. Формування елементів математичних уявлень у дітей старшого дошкільного віку. Автореферат дис... канд. пед. наук. - К., 1996. - 18 с.

 

6.   Давидчук А.Н. Конструктивное творчество дошкольников. - М., 1973.

 

7.  Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. - М.: Просвещение, 1986. - 236 с.

 

8.  Державна національна програма "Освіта" (Україна XXI століття). - К..: Райдуга, 1994. - 62 с.

 

9.  Дидактические игры и упражнения по сенсорному воспитанию дошкольников / Под ред. Л.А. Венгера. - М., 1978.

 

10. Дошкільна педагогічна психологія / За ред. Д.Ф. Ніколенка. - К., 1987.

 

11. Дошкольная педагогика: В 2 ч. / Под ред. В.И. Логиновой, П.Г. Саморуковой. - Ч. 2. - М., 1988.

 

12.   Жуковская Р. И. Игра и ее педагогическое значение. - М., 1975.

 

13. Запорожец А.В., Венгер Л.А. Формирование восприятие у дошкольников. - М.: Просвещение, 1983. - 364 с.

 

14. Зворыгина Е. В. Первые сюжетные игры малышей. - М., 1988.

 

15.   Игра дошкольника / Под ред. С. Л. Новоселовой. - М., 1989.

 

16. Игры и упражнения по развитию умственных способностей у детей дошкольного возраста / Сост. Л. А. Венгер, О. М. Дьяченко. - М., 1989.

 

17.Измайлов А Э. Народная педагогика. Педагогические воззрения народов Средней Азии и Казахстана. - М.: Педагогика, 1991. - 76 с.

 

18. Ігнатенко П.Р., Поплужний В.Л., Косарєва Н.І., Крицька Л.В. Виховання громадянина. Психолого-педагогічний і народознавчий аспекти: навчально-методичний посібник. - К.: Інститут змісту і методів навчання, 1997. - 252 с.

 

19.  Карпова С.Н., Лысюк Л.Г. Игра и нравственное развитие дошкольников. - М., 1986.

 

20. Козлова С.А., Куликова Т. А. Дошкольная педагогика. - М„ 2002.

 

21.  Косаковская Е.А. Игрушка в жизни ребенка. - М., 1980.

 

22.  Костюк Г.С. Избранное психологические труды. - М. : Педагогика, 1988. - 304 с.

23. Малятко: Програма виховання дітей дошкільного віку. - К., 1991.

 

Глігор Т.К. – методист РМК




Вход на сайт
Точна година
Календар
«  Червень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Поиск
Освітні ресурси
Сайти шкіл району

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ НОВОСЕЛИЦЬКОЇ Р Д А

Новоселицька районна організація профспілки

ІСУО Малинівка

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz